Dobrý lékárník - Léky, Vitamíny, Kosmetika, Zdravotnické a hygienické potřeby
Ekolekarna.cz
V KOŠÍKU MÁTE
0
0 ks zboží za 0 Kč
Do košíku bylo vloženo: , ks
Články, novinky

23.12.2021

Zásady zdravého mlsání, které využijete nejen o Vánocích



Už vás opět děsí ručička na váze a bojíte se, jaké číslo ukáže po letošních svátcích? Máme pro vás mnohem lepší řešení. Mlsejte střídmě a zdravě a váhu si s přehledem udržíte do nového roku. Přece jen by byla škoda kvůli několika dnům na konci roku zahodit celoroční snažení žít lépe a zdravěji. 


Když vás čas od čas přepadne chuť na sladké nebo nezdravé jídlo, dopřejte si jej. Je lepší občas porušit zásady, než potlačovat chutě a pak se jednoho dne utrhnout z řetězu. Třeba právě o Vánocích. Ještě lepší je nezdravé sladkosti nahradit zdravějšími alternativami.

Čím více cukru jíte, tím více po něm toužíte

Většina lidí sladké miluje a nejrůznější cukrovinky, koláčky a čokolády by mohly jíst denně. Problém je, že tyto potraviny obsahují pouze cukr, které ve větším množství našemu zdraví nejen neprospívá, ale také způsobuje přibírání a zvyšování hmotnosti.


Příčinou chuti na sladké je samotný bílý cukr, který nám prostě chutná, a snadno se na něm vyvíjí závislost. S množstvím roste chuť. Cukr přitom obsahují nejen nejrůznější sladkosti a sladké pečivo, ale také oblíbené slazené nápoje. Spousta lidí se také nedokáže představit bez cukru kávu nebo čaj.

Chuť na sladké zvyšuje únava, stres i nezdravá strava

I životní styl ovlivňuje chuť na sladké. Mezi hlavní spouštěče nezdravých chutí patří únava v důsledku krátkého spánku, chronický stres i nevhodný jídelníček obsahující jen málo kvalitních bílkovin, komplexních sacharidů, zdravých tuků, vlákniny a samozřejmě vitamínů a minerálů, z nichž některé přímo podporují pocity sytosti a hladu.


Vhodná není ani příliš přísná dieta. Čím vyšší na sebe kladete nároky a čím více si odpíráte, tím spíše hrozí selhání. Občasným zhřešením zdravou životosprávu neohrozíte, naopak tak podpoříte motivaci a udržíte si pozitivní náladu. Doporučován bývá takzvaný podváděcí den, kdy si můžete dopřát cokoliv chcete a v jakémkoliv množství. Musí ale jít pouze o jeden den v týdnu.

Používejte přírodní sladidla

Bílý cukr nahraďte přírodními sladidly. Nabídka je pestrá a kromě tradičního medu je možné vybírat mezi různými sirupy, například javorovým, agávovým, datlovým či fíkovým. Ještě lepší hodnocení mívají obilné sirupy z čekanky, rýže, pšenice, ječmene a podobně. I zde však platí pravidlo střídmosti. Přírodní sladidla sice obsahují také jiné živiny, stále však jde o jednoduché cukry. 

 


Čekankový sirup Originál 700g

Tipy na zdravé mlsání

Pokud patříte mezi ty, kteří hůře odolávají dortíkům ve výlohách curkráren, využívejte zdravé alternativy. Nejlepší je čerstvé ovoce, nevadí ale ani sušené a lyofilizované. Zde však dbejte na kvalitu a sledujte obsah přidaného cukru. Vedle cukru ovoce obsahuje vitamíny, minerály, vlákninu a antioxidanty, které potřebujeme pro boj s volnými radikály. 


Skvělou náhradu za sladké poskytují také ořechy a semínka, které kromě minerálů obsahují bílkoviny a zdravé omega-3 nenasycené kyseliny. Prospívají našemu srdci, cévám i mozku a navíc dobře zasytí. Pozor si však kvůli vyššímu množství kalorií dávejte na množství. Stačí několik kousků nebo menší hrst.


Allnature Směs ořechů 1000g


Kromě těchto přirozených alternavit se nabízí různé zdravé ořechové, proteinové a ovocné tyčinky, ovocné přesnídávky nebo kapsičky, které jsou vhodné i pro děti. Obzvláště zarytým milovníkům sladkého lze doporučit i proteinová ořechová másla.


Organis Arašídové máslo s bílou čokoládou 1000g